Case Var intro block afbeelding

Een oplossing op maat voor VAR

Var, de reclameregie van de VRT, wou inzetten op de digitale vernieuwing door middel van een always-on contentmarketing-aanpak. Om deze nieuwe aanpak uit te rollen, hadden ze nood aan een strategische partner die hen voorziet van een nieuwe website op maat, Content Management Systeem en onderhoud voor de nieuwe systemen. Wij hielpen hen verder.

Wie is Var?

VAR biedt oplossingen aan adverteerders en hun partners/agentschappen. Ze matchen jouw merk met de doelgroepen via het juiste VRT kanaal. Denk aan Eén, Studio Brussel, Ketnet…

Snit en naad

Steevast starten we bij een functionele analyse. Ervaring leert ons dat dit the way to go is wanneer je niet van onaangename verrassingen houdt doorheen je ontwikkeling.  

Verder kozen we voor een agile manier van werken en werkten in sprints van twee weken. Op het einde van zo een sprint werd een MVP opgeleverd die klaar was om in productie te gaan.

We kiezen voor deze manier van werken zodat testings doorheen de ontwikkelstraat worden opgenomen en je big bangs vermijd. Het garandeert een functioneel eindproduct en reduceert de druk rond content input en migratie.

En garde icoon

En garde

We hielpen VAR bij de opzet en uitbouw van een flexibel CMS (Sulu) voor het creëren en beheren van enterprise multi-sites en een betrouwbare ontwikkelomgeving voor krachtige apps. Met zijn functies voor ontwikkelaars en een geweldige UI voor redacteuren is het nieuwe platform de motor voor state-of-the-art business websites en webgebaseerde software.

MyVar icoon

MyVar

MyVar is géén CMS, we adviseerde daarom deze functionaliteiten niet in een CMS of CMS framework te ontwikkelen maar te kiezen voor maatwerk. We kozen voor het Symfony framework naast een CMS oplossing.

Resultaat

Benieuwd hoe het eruit ziet?

Check dan zeker de Var website.

Ontdenk Var.be